Subscribe:

Labels

wtorek, 14 marca 2017

Placuszki z batatów

Zazwyczaj po bataty sięgam, gdy mam ochotę na zdrowszą wersję frytek.

Ale dla odmiany spróbowałam stworzyć z nich placuszki.

Smakują delikatnie i słodkawo.

I idealnie komponują się z chrupiącą sałatką.


Składniki:

2 małe bataty
2 czubate łyżki dowolnej mąki (u mnie Teff)
2 jajka
sól, pieprz


Wykonanie:

Bataty obieramy, myjemy i ścieramy na tarce do ucierania ziemniaków.
Wyciskamy dłonią masę, aby lekko odcedzić
powstały płyn - płyn wylewamy.

Do batatów dodajemy dwa jajka, mąkę oraz sól i pieprz.
Ja użyłam mąki bezglutenowej z miłki abisyńskiej.

Mieszamy wszystko do połączenia składników.

Na patelni rozgrzewamy 2 łyżki oleju i smażymy nieduże placuszki.

Jeżeli w trakcie pieczenia zauważycie, że placuszki się rozpadają,
dodajcie maki lub smażcie trochę mniejsze placki :)

Podajemy z sałatką z sałaty lodowej, pomidorków,
kiełków i sera koziego.


0 komentarze:

Prześlij komentarz