Subscribe:

Labels

środa, 13 kwietnia 2016

Pieczeń z mięsa mielonego

Żeby pocieszy mięsożerców, że czasami i dla nich coś robię,
szybki przepis z mięsem wieprzowym.

Mięso mielone w trochę innej postaci niż kotlety.
Zapiekane w foremce.
A w środku jajka na twardo.

Można pokroić w plastry i podawać na ciepło
z sosem i ziemniaczkami
lub zjeść po prostu na kanapce.

PS. Przepraszam za marne zdjęcia :) ale ledwo zdążyłam złapać kawałek pieczeni.
Mój mąż połowę na świeżo wsunął na kanapkach zanim się obejrzałam!


Składniki:

1 kg mięsa mielonego (u mnie z łopatki)
4 jajka na twardo
1 jajko surowe
1 bułka kajzerka
2 łyżki szczypiorku drobnego
sól, pieprz
smalec
bułka tarta do posypania foremki


Wykonanie:

Jajka gotujemy na twardo. Studzimy i obieramy.

Mięso możemy kupić gotowe zmielone.
Ja  mieliłam swoje w maszynce do mielenia, na najdrobniejszych oczkach.

Kajzerkę moczymy w ciepłej wodzie, aż bardzo zmięknie.

Łączymy: mięso, jajko surowe, bułkę kajzerkę namoczona (nie odciskamy za bardzo wody).
Dobrze wyrabiamy ręką.

Dodajemy ok.1/4 szkl. wody, szczypior,
2 łyżeczki soli i 1 łyżeczkę płaską pieprzu.
Wyrabiamy i próbujemy - doprawiamy ewentualnie.
Masa powinna by intensywnie przyprawiona.

Foremkę smarujemy smalcem, podsypujemy bułka tartą.
Wykładamy połowę mięsa.
Na to układamy 4 jajka na twardo.
Zakrywamy druga częścią mięsa.


Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 190 stopni (bez termoobiegu)
i pieczemy ok. 1 godzinę.
Jeżeli chcemy podpiec górę, na koniec pieczenia
włączamy opiekanie tylko z góry i podnosimy 
temperaturę do 200 stopni na 10 minut.


Pieczeń możemy zjeść pokrojoną na kanapkę lub polana sosem i z ziemniaczkami.


0 komentarze:

Prześlij komentarz