Subscribe:

Labels

wtorek, 19 kwietnia 2016

Młoda kapusta z mięskiem

O właściwościach kapusty wspominałam już dawno.
Należy ona do jednych z najpopularniejszych polskich warzyw.

W domu dosyć często jej używam.
Sama jej nie jadam, ale za to mój mąż jadłby tylko kapustę...
I to pod jakąkolwiek postacią.

Więc dla mnie domowe dania z kapusty są z serii
 "daj mi kapustę a podpiszę wszystko" :)

Czyżby sprawdzało się powiedzenie "przez żołądek do serca"?

A to taka zwykła, młoda kapustka z mięsem.



Składniki:

2 małe główki  młodej kapusty
1 pęczek koperku
1 pęczek natki pietruszki
500 g chudego mięsa wieprzowego/wołowego lub dziczyzny
200 g boczku
mały słoik (150 g) koncentratu pomidorowego
sól, pieprz
ziele angielskie,  liście laurowe


Wykonanie:

Mięso dzielimy na mniejsze kawałki i gotujemy w osolonej wodzie do miękkości.
Ja akurat miałam sarnę ale możecie użyć mięsa wieprzowego lub wołowego.
Gdy mięso będzie miękkie, kroimy je na kawałeczki.

Kapustę myjemy dokładnie. 
Szatkujemy (nie za drobno) i wrzucamy do dużego garnka. 
Zalewamy wodą i gotujemy.
Od momentu zagotowania wody, trzymamy na ogniu jeszcze ok.15 minut.
Odlewamy wodę z kapusty i ponownie zalewamy świeżą wodą,
wstawiamy na ogień i powoli gotujemy.
Tak usuwamy chemię, którą nawożona była kapusta.

W czasie, kiedy mięso i kapusta się gotuje
kroimy w kosteczkę i stapiamy na patelni.

Do kapusty wkładamy ugotowane mięsko 
oraz stopiony boczek (razem z tłuszczem).
Dodajemy posiekany koperek i natkę pietruszki.
Do tego 2 liście laurowe, kilka ziarenek ziela angielskiego
1/2 łyżeczki pieprzu i 1-2 łyżeczki soli.

Gotujemy około godziny, często mieszając.
Na koniec dodajemy koncentrat pomidorowy
i doprowadzamy do wrzenia.
Smakujemy i doprawiamy wg potrzeb.

Jeżeli uważamy, że kapusta wyszła za rzadka, 
możemy zagęścić ją zawiesiną mąki i wody.


0 komentarze:

Prześlij komentarz