Subscribe:

Labels

piątek, 30 września 2016

Pierogi ze śliwkami

Jak pierogi to tylko z mięsem, ruskie lub z kapustą i grzybami?
W większości pewnie tak...

Ale nie zapominajcie, że w środku można zamknąć także owoce :)

Pierogi z jagodami, truskawkami czy własnie! śliwkami!
Te chyba są najlepsze wśród owocowych pierożków.
Do tego słodka śmietanka lub jogurt...

Poniżej przepis i pierogi spod ręki mojej babci,
bo przecież ja pierogów nie ulepię, ja lepię meduzy :)


 Składniki:

duża miska śliwek (ok. 1 kg plus minus)
cukier
śmietana lub jogurt


Wykonanie:

Na początek robimy ciasto, wg przepisu mojej babci.
Znajdziecie go w poście Pierogi.
Pamiętajcie o użyciu bardzo gorącej wody przy wyrabianiu :)
Gotowe ciasto odkładamy pod przykryciem,
aby odpoczęło.

W tym czasie myjemy, osuszamy i drylujemy dokładnie śliwki.
Jak w śliwce robaczek - to wyrzucamy całą śliwkę
a nie tylko robaczka :)

Ciasto wałkujemy porcjami, wykrawamy krążki 
i na każdy kładziemy małą śliwkę lub połówkę większej,
posypujemy cukrem- tak na oko - i lepimy pierogi.

Możecie też na jeden krążek położyć całą śliwkę i nakryć drugim krążkiem,
co widać u mnie na zdjęciu.
Wychodzą takie a'la cylinderki z wielką śliwą w środku :)


Porcjami wkładamy pierogi do wrzącej wody (osolonej).
Gotujemy, od momentu wypłynięcia, tak około 5 minut.
Wyjmujemy i studzimy na talerzach.

Podajemy z kleksem śmietany lub jogurtu,
dla lubiących słodkości - z cukrem.
Uwaga przy krojeniu / gryzieniu :) 
Pierogi tryskają sokiem :)


0 komentarze:

Prześlij komentarz