Subscribe:

Labels

sobota, 20 lutego 2016

Musaka

Po raz pierwszy Musaką poczęstowała mnie koleżanka Bułgarka.
Oryginalny przepis pochodzi z jej strony Smak Bułgarii.

Ja swój troszkę pozmieniałam, ale smak pozostał :)

Połączenie ziemniaków, mielonego mięsa, pomidorów i przypraw
jest niezwykle sycącym daniem,
które zadowoli zgłodniałych gości.

Dodatkowo wszystko pokrywa smaczny sos beszamelowy.

Do wypróbowania, do zasmakowania.


Składniki:

500 g mięsa mielonego (u mnie z indyka)
6 ziemniaków
bakłażan
1 cebula,
2 pieczarki
 3 ząbki czosnku
2 pomidory
puszka pomidorów 
500 ml mleka
2 jajka
70 g masła
2 łyżki mąki
kawałek świeżego ogórka
jogurt grecki
sól, pieprz, cukier, cynamon
natka pietruszki


Wykonanie:

Ziemniaki wyszorować pod bieżącą wodą i podgotować przez 15 minut, w lekko osolonej wodzie.
Po ugotowaniu odcedzić, obrać ze skórki i pokroić w plastry.


Cebulę, pieczarki, 2 ząbki czosnku pokroić smażymy na 2 łyżach oliwy.
Po chwili wlewamy 3-4 łyżki wody i dusimy dalej,


Gdy cebulka będzie już szklista, dodajemy mięso.
Smażymy 5 minut.


Do mięsa dodajemy pomidory z puszki, sól i pieprz wg uznania,
pół łyżeczki cynamonu i szczyptę cukru.
Dalej gotujemy (ok. 10-15 minut).
Na koniec wsypujemy natkę pietruszki.


Jeżeli chcecie dodać do potrawy bakłażana, tak jak w przepisie oryginalnym,
możecie do podpiec w piekarniku.
Ja, mając patelnie pod ręką, poddusiłam plastry chwilę z dwóch stron.

Gotowe mięso, pokrojone ziemniaki, bakłażana
układamy w brytfance nasmarowanej tłuszczem i oprószonej bułką tartą.
Warstwę ziemniaków po ułożeniu posypać solą i pieprzem.


Ostatnia warstwa musaki to pomidory pokrojone w plasterki.
Wcześniej trzeba je sparzyć wrzątkiem i obrać ze skórki.


Całość zalewamy sosem beszamelowym.

Jak go zrobić?

W garnku roztapiamy masło. Wsypujemy 2 łyżki mąki, mieszamy i rumienimy wszystko.
Następnie wlewamy mleko i doprowadzamy do wrzenia, ciągle mieszając.
Zdejmujemy z ognia i łączymy z dwoma rozbełtanymi jajkami.
Dokładnie mieszamy, dodajemy sól i pieprz do smaku.


Musakę zapiekamy przez 30-40 minut, w piekarniku nagrzanym do 170 stopni.


Gotową podajemy z sosem jogurtowym.
Ja zrobiłam sos z ogórkiem, koperkiem i czosnkiem.

Na małej tarce starłam ogórka i ząbek czosnku.
Dodałam posiekany koperek i 3 łyżki jogurtu.
Do tego pieprz i sól do smaku.


Musakę można zjeść także następnego dnia, po odgrzaniu.
Jest równie smaczna.




0 komentarze:

Prześlij komentarz