Subscribe:

Labels

czwartek, 25 lutego 2016

Łosoś pieczony na słodko

 Czy kiedykolwiek pomyśleliście, ze ryba może być podana na słodko?
Jeżeli nie, to chociaż raz spróbujcie.

Być może okaże się to strzałem w dziesiątkę
i na długo zagości na Waszych stołach.

Łosoś pieczony z warzywami oraz ananasem.


Składniki:

Łosoś (dzwonko lub filet)
2 krążki ananasa świeżego lub z puszki
kilka pomidorków koktailowych
1/2 papryki czerwonej
1/2 małej papryczki chilli
1 mała marchewka
1 czerwona cebula
1/2 cytryny
koperek świeży
rozmaryn
sól, pieprz


Wykonanie:

Rybę nacieramy solą, pieprzem oraz rozmarynem.
Odstawiamy na chwilę na bok.

Paprykę i chilli kroimy w drobną kosteczkę, marchewkę w plasterki.
Cebulę dzielimy na krążki.
Pomidorki koktajlowe przekrawamy na pół.
Cytrynę dzielimy na kawałeczki.

Ananasa odsączamy z zalewy i kroimy na małe cząstki.

Wszystkie składniki wrzucamy na brytfankę wyłożoną folią aluminiową.
Lekko solimy.
Na wierzchu układamy rybę a na nią koperek.
Możemy dodać 1 łyżeczkę zalewy z ananasa.

Brytfankę przykrywamy folią aluminiową.

Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 170 stopni.
Pieczemy 30 minut.




2 komentarze:

  1. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj wygląda nieziemsko i jestem przekonana, że na pewno tak samo smakuje. Ja także jestem wielką fanką łososia i jak tylko mogę to oczywiście go przygotowuję. Bardzo mi się podobają sprawdzone przepisy z https://mowisalmon.pl/przepisy/ i chyba całkiem niedługo również coś nowego przygotuję.

    OdpowiedzUsuń