Subscribe:

Labels

niedziela, 15 listopada 2015

Kanapki a'la Banh mi

Inspiracja wietnamskimi bagietkami.

Bahn mi to kanapki z orientalnymi dodatkami, warzywami i białkową wkładką.
Ciekawe w smaku. Zaskakujące :)



Ten wyjątkowo smaczny przepis znalazłam w jednej z piękniejszych książek o kuchni roślinnej.


Składniki troszkę zmieniłam ( na to, co miałam pod ręką)

Składniki:

Bagietki ( u mnie chleb ziarnisty)
1 kostka tofu
Marchewka
Ogórek
Chili
Ocet ryżowy
Syrop z agawy
Sos sojowy
Imbir suszony
Mięta świeża
Sałata
Masło orzechowe

Wykonanie:

Marchewkę i ogórka kroimy w cieniutkie plasterki.
Zalewamy marynatą: 
4 łyż. octu ryżowego
4 łyż. Wody
2 łyż. syropu z agawy
Odrobina chili w proszku


W oddzielnej miseczce robimy zalewę do Tofu:
2 łyż. sosu sojowego
1 łyżeczka syropu z agawy
szczypta chili
szczypta imbiru.
Tofu kroimy i zalewamy marynatą,
szczelnie przykrywamy i zostawiamy w lodówce na godzinę.


Na patelni mocno rozgrzewamy olej. Smażymy tofu na złocisto.
Pieczywo pokroić i posmarować cienko masłem orzechowym.
Położyć sałatę.
Odcedzić zamarynowane warzywa - ułożyć na kanapkach.
Dodać usmażone tofu oraz miętę ( w oryginale jest także kolendra).


0 komentarze:

Prześlij komentarz